+Ep. Atanasije, man. Tvrdo�, Nedelja Svih Svetih, 2008

+++

Istinski pobo�ni, crkveno, svetosavski savjesni ljudi u na�oj Crkvi zapanjeni su novonastalom halabukom u dijelu �ičke Eparhije, koju izaziva grupica (ili par grupica, koje pretaču �iz �upljeg u prazno�, kao oni Mira�evi, s putujućim autobusom) psevdozilot�, sekta�a po mentalitetu, po pona�anju sasvim tuđem Pravoslavlju, a �to nesrećna, plaćenička mas-medija �proevropske� Srbije itekako naduvavaju, repriziraju � kao da je to glavni problem Srbije i Srpkog naroda, i to u momentu dok Kosovski po�ar gori i spaljuje savjesti, uz podr�ku istih proevropskih mas-medija, raznoraznih vladinih i nevladinih Evroslinavaca, za koje ne postoji, i treba da nestane, Srbija na Istoku, i Balkan kao kolevka Evrope, a da ostane samo bijedno epigonstvo trabanata onih koji su nas juče zdu�no bombardovali zbog sumanutog, njima a ne narodu slu�ećeg komunjare.

Crkveni ljudi se pitaju (bio nam je u poseti, u Ostrogu i Tvrdo�u, pun autobus vjernika upravo iz Po�ege): Kakvi to mediokritetski mentaliteti brukaju Srbiju u ime �predanja Crkve�, u ime tobo�e �odluke Sabora�, koju nisu ni dobro pročitali, a kamoli shvatili, jer, i takva kako je sročena, odluka Sabora govori samo o �vjekovnom poretku na�e Crkve�, a ne o jučera�njem, skorojevićskom, umi�ljenom tzv. �starom načinu slu�enja�, sekta�ki shvaćenom �poretku� Liturgije � kakvoga nema ni u srpskom Sinodskom Slu�ebniku (ni onom o. Justina) � koji �/bez/poredak� po neznanju i ignoranciji liturgijsko-kanonskog reda i poretka u Crkvi nameće sekta konvulzivnih �duhovnika�, i njihovih suflera, odmetnutih i jednih i drugih od svojih kanonskih Episkopa. Da je to tako vidi se iz nekoliko elemenata duhovnog slijepila koje ih karakteri�e:

1) Otkada to da su, sad odjednom, neznatne razlike u postupcima i pokretima, nebitnim i promenljivim detaljima, pri svr�avanja Svete Nadnebeske Tajne Evharistije � tobo�nje �odstupanje od Prave vere� (koju su oni učili �po zvezdama� i �mesečevim menama�), kad je to oduvek tako bivalo, i biva, i biće: kao �to je jedno pa ipak 4 Jevanđelja! Jedna pa ipak 3 Liturgije! Jedan u osnovi, pa ipak vi�e raznih manastirskih i parohijskih Tipika (ne postoji, niti je ikada postojao �jedan va�eći Tipik� za sve i svagda, ako se iole zna o čemu se govori; osim ako novopečeni �tipičari� ne misle na lo�e i defektno sklepan �dajd�est� P. Nikolajevića, iz vremena crno�ute monarhije).

Dvadeset Svetogorskih manastira i danas slu�e Jednu Svetu Slu�bu Bogu �ivome, ujedinjeni u �jedinstvu Vjere i Zajednici Duha Svetoga�, ali nejednaki (jer nisu kli�irani, poput Latina) u detaljima, u �tipicima� (zato ka�u: �svaki manastir � svoj tipik�), a tako slu�e i manastiri i crkve �irom Pravoslavnog svijeta, pa i unutar jedne i iste Pomjesne Crkve (na koje Pravoslavne crkve Arh. Sabor u svojoj odluci upućuje, ali ko od �zilota� stvarno slu�a Sabor ili drugu Pravoslavnu jednovjernu i jednocrkvenu braću?).

Tako smo i mi slu�ili, i slu�imo, otkako smo predstali � nedostojni oduvek i do danas � pred Stra�ni Presto Gospoda Slave, na kome le�i Jagnje Bo�ije � od veka �rtvovano, iz bezmjerne Ljubavi Svete Trojice, za �ivot svijeta i spasenje. (Da li ta smućena grupa ljudi, podsticana ili predvođena smu�enim �vođama� i ideolozima nebivalog antiliturgijskog bunta, iz svojih malovjernih, skrupuloznih, ili okorelih savjesti, pomi�lja uop�te kakvu hulu čine kad Svetu Tajnu Beskrvne �rtve Bogočovečanske prekidaju � zarad čega? zar zarad farisejskog �ne dotakni, ne dodirni, ne okusi�?! � Kol.2,21).

Ako im i�ta vrijedi, potsećam ih da sam tako, kako oduvek slu�im (evo 50 godina, manje 1) slu�io i u po�e�kim Du�kovcima, kada sam, zamjenjujući Ep. �ičkog +Stefana, osvećivao temelje ovoga divnog Hrama koga sada �putujući cirkus� jednog dojučera�njeg udba�a sramoti, pred licem čestitog naroda kakav je u Svetosavskoj �ičkoj Episkopiji.

2) Ko je to famozno �udru�enje građana Zakonopravilo�, i kakva je to eklezijalna, crkveno-parohijska (a nadepiskopska!) veličina, ili entitet za sebe, da se ono sa-postavlja i suprotstavlja Episkopu i sve�tenstvu i mno�tvu naroda Bo�ijeg � punoći Crkve Pravoslavne u svijetu? I pritom na čelu ima dojučera�njeg udba�a, koji je u vreme komunizma na to isto sve�tenstvo uperavao pi�tolj? Na�alost, svima je već poznato da iza tog i takvog �udru�enja Zakonopravilo�, kao crni mag i spiritus agens svega sličnog anticrkvenog u SPCrkvi, stoji izvesni Miodrag Petrović, koji je to isto Zakonopravilo uprljao i osramotio kada je u taj kanonsko-pravni zbornik unosio unijatsku krivoveru i krivočtenije, učitavao i upisivao nepostojeće, ni u jednom pravoslavnom staroslovenskom tekstu, tobo�nje pisanje i izgovor Svesvetog Imena HRISTOS kao unijatsko krnje, defektno i osakaćeno �Hrist�! I to je podmetnuo �ičkoj Episkopiji (kao izdavaču) za proslavu 800 godi�njice Svete �iče! Ovaj propali u svakoj naučnoj struci, u kojoj se ogledao, i samozvano titulisani �akademik� (pitajte o njemu bilo koga u SANU), pi�e tom �udru�enju Zakonopravilo� uputstva, direktive, saop�tenja, pa i najnovija o ovome sramnom ispadu u Du�kovcima, i obajvljuje ih na dozlaboga sramnim sajtovima (kakvi su �revnitelj.com�, �novinar.de�, �Ihtys� � ranije �gazimestan�), a podmeće slične tekstove i jednom mladom, neupućenom a bolesnom čoveku: kako je u SPC na majskom Saboru �izvr�en puč�! (tako se oni �pozivaju� na �Sabor� kad im treba, i oni mu, svojom papističkom �nepogre�ivo�ću�, propisuju �ta je �kanonsko� uradio ili odlučio, a �ta nije), pa je i ovde u unapred re�iranom skandalu u Du�kovcima � jer je grupa �Zakonopravilo� do�la iz Čačka sa gotovim parolama i transparentima, uz namontirane mikrofone, pripremljene provokacije, re�iranu galamu i haos u Hramu, gu�vi i besporetku, koji uglavnom izazivaju u najsvetijem času Liturgije: npr. stanu odjednom pjevati uglas budibogzna �ta, ili pole�u po patosu, i tako prave scene (koje snima od njih naručena TV ekipa), dakle produkuju novotarije nebivale kod nas, u ime �odbrane starog poretka� bogoslu�enja, za koje, kad su neki od njih pitani, nisu znali ni da beknu, mimo onoga �to su naučili �negde u Ovčaru�.

Taj popularno zvani �Miki� Petrović napisao je: kako je �narod� u pravu da buntuje protiv svoga Episkopa, pozivajući se pritom, kao veleučeni �kanonista� (a ustvari diletant, kao sekta� koji proizvoljno citira Sv. Pismo) na 15. Kanon Prvodrugog Fotijevog Sabora, koji ba� nikakve veze nema sa ovakvim pona�anjem samozvanih �revnitelja�, a pritom je preskočio i da spomene Kanone 13. i 14. istog Svetog Sabora, koji se upravo odnose na takve mutivode i crkvoru�itelje, kakav je on i njegov �predsjednik� samozvanog �udru�enja zakonokvarilo� � poznat već kao �Patrijarh Miloje�.

Na�alost i Petrović i famozni Miloje u milosti su kod neslavnog po novijem necrkvogradilačkom pona�anju �duhovnika svega Ovačara� i �ire (iako mu je Vladika �ički to pravo već uskratio, jer ga je toliko puta zloupotrebio), igumana Venijamina iz Preobra�enja (čije je dru�tvo odmetnika od svojih Episkopa poraslo za jo� njih par, pa mu Miloje, pred njim lično, vrbuje i druge), koji je svojim psevdozilotizmom već izgubio jedan �enski manastir (Stjenik) i ide dalje, ako se ne zaustavi pokajanjem pred svojim Episkopom, ka sekti koju već zovu �Venijaminovci� (kao nekada �Avakumovci� u Rusiji). Bolje bi mu bilo da je poslu�ao savjet koji mu je nedavno uputio njegov nekada�nji sabrat iz Preobra�enja, potom dugogodi�nji Hilandarac i sada dvije decenije Svetosavac-Jerusalimac (u man. Sv. Save Osvećenog), otac Grigorije (čiji smo savjet objavili u iza�loj 3. knjizi o Liturgiji, str. 534).

3) Iguman Venijamin, sa par svojih epigona, čini i ovo bezakonje, besavjesni akt antiduhovnički i antikanonski (saznao sam to, na�alost, tek po�to sam oti�ao iz �ičke Eparhije): Zabranjuje djeci da se Priče�ćuju čak i kad ih Episkop poziva da se pričeste! Po kojem li to �vjekovnom poretku� Najsvetije Slu�be Pravoslavne on odlučuje: da se djeca ne mogu če�će priče�ćivati!? � pa ni na Uskrs, �to je sasvim suprotno Jevanđelju Blagoga Isusa Hrista � Najlep�eg Djeteta među sinovima ljudskim (Mt.18,2-6;19,13-15)? Ili: gde u Svetom Predanju Crkve ima primera, koje on i potstiče i toleri�e: da se u Crkvu prodire, upada, i buntovnički nameće prisustvo Bo�anskoj Liturgiji sa parolama i transparentima u rukama, kao na mitinzima nesrećnih narodorazbijačkih stranaka? Ili pak, pjevanje bili �ta i bilo kad na Liturgiji, kad i kako se kome od zavedenih a neznavenih �bogomoljaca� dopadne, pa onda galamljenje i prekidanje Slu�be Bo�ije koju slu�i Episkop! (Znam da će on, i slični mu, odmah spomenuti �Svetog Nikolaja�, a ja ću im na to spomenuti: da su i tu slični epigonima okupljenim oko grubijana i jeretika Dioskora, tvorca razbojničkog Sabora (u Efesu 449.g.), koji se i pozivao i zaklanjao iza Sv. Kirila Aleksandrijskog, a ni vjeru ni bogoslovlje i Crkvograditeljstvo Kirilovo nije imao ni znao, niti sledovao itosu i etosu � moralu i naravi, hristoljublju i bratoljublju velikoga Oca Crkve Kirila).

4) Otkuda, i otkada, u Crkvi bratoljubivog, jer hristoljubivog, Svetoga Save Svesrpskog i Svepravoslavnog, iznenadna pojava ovih novih, jezuitskih inkvizitora, �pijuna savjesti Episkopa i Sve�tenoslu�itelja, sa �iljanim po Srbiji svojim uhodama i �birima, sa ogavnim sajtovima, e-mail-pljuvaonicama, tekstovima bez potpisa, prepunih beskrupuloznih la�i, kleveta, podmetanja (ja sam za njih, recimo, �agent Vatikana�!), koji su odjednom umislili da �Bogu slu�bu čine� takvim podozrenjima svih i svakoga ko se ne pona�a ili �ne slu�i� onako kako su oni �oduvijek� slu�ili?

Da li su, pitamo se, ti fanatični (sve do �trajkovanja u Hramu!) pobornici umi�ljenog �starog načina slu�enja� zavirili makar u neki na� rukopisni Slu�abnik (evo sad smo objavili faksimil Orahovačkog iz 18 veka!) ili recimo Hilandarski, Dečanski, Pljevaljski, Nikoljački, Kru�edolski, ili pak u koji Srbuljski �tampani Slu�ebnik, kao Obodski, Gora�devački, ili makar dobro proučili Slu�ebnik o. Justina ili Sv. Sinoda, preveden i priređen pod rukovodstvom Svjatjej�eg Patrijarha Pavla?

Ali, dok je on bio zdrav, i takođe dok je bio �iv Patrijarh German, nije bilo ovakve halabuke i bruke, a slu�ilo se kako i danas slu�imo, bez histerične, neurotične uskosti, isljučivosti, neznanja i beslovesja, kakvo u ovoj godini i po pokazuju ovakvi inkvizitorski, mediokritetski mentaliteti. (Na �alost, uz podr�ku par mitronosnih glava, koji � eda Bog d� � da se tako revnjivo bave svojom gradinom!). I njima � samozadu�enim �pobornicima predanja� � ne smeta ��trajk glađu� sabraće sve�tenoslu�itelja, pred očima neba i zemlje, i to koga i gde? � a smeta im neki otkačeni pop: sa koliko tonova jačine on izgovara neku molitvu u Slu�bi, a da se pritom i ne zapitaju o smislu, dubini, visini, �irini, beskraju sadr�aja bogonadahnutih riječi te molitve u Liturgiji, koja je plod neiskazivih uzdaha Duha Svetoga (Rm.8,26) kao du�e u Tijelu Hrista Bogočoveka, čiji smo mi svi udovi i članovi!?

E da li se to, braćo, Hristos razdijeli u nama, ili se mi odijelismo od Njega? Umesto da Ga, u jedinstvu vjere i zajednici Duha Svetoga, u Liturgiji nerazdjeljivo razdeljujemo i Priče�ćem se uzajamno sjedinjujemo s Njime i međusobno, i osvećujemo Njime, Jedino Svetim, jer On kao Jagnje Bezazleno i Neporočno uzima sve grijehe na�e i svega svijeta, mi izgleda, po Apostolu, �jedni druge grizemo i pro�diremo�, ne gledajući da se, mo�da, �međusobno ne istrebimo�! (Gal.5,15) � na zluradost onima kojima je malo srpske narodne propasti, pa rade zdu�no da nam i Op�ti Dom Spasov rasture. A �iča se zove, i jeste, Op�ti Dom Spasov, i ona je rodila i Op�ti Dom Spasov u Peći Metohijskoj i Svesrpskoj.

Nedelja Svih Svetih, 2008. +Ep. Atanasije, man. Tvrdo�

 

 
   

[novosti] [eparhija] [sv.sava gk] [episkop] [istorija] [manastir]
[
publikacije] [adresar] [riznica] [apel] [linkovi]

Ћирилица

Copyright � 2003, 2004, 2005 Gornjokarlovačka Eparhija.
Designed by S.eRGio