|
+Ep. Atanasije, man. Tvrdo�, Nedelja Svih Svetih, 2008
+++
Istinski pobo�ni, crkveno, svetosavski savjesni ljudi u na�oj Crkvi
zapanjeni su novonastalom halabukom u dijelu �ičke Eparhije, koju
izaziva grupica (ili par grupica, koje pretaču �iz �upljeg u
prazno�, kao oni Mira�evi, s putujućim autobusom)
psevdozilot�, sekta�a
po mentalitetu, po pona�anju sasvim tuđem Pravoslavlju, a �to
nesrećna, plaćenička mas-medija �proevropske� Srbije itekako
naduvavaju, repriziraju � kao da je to glavni problem Srbije i
Srpkog naroda, i to u momentu dok Kosovski po�ar gori i spaljuje
savjesti, uz podr�ku istih proevropskih mas-medija, raznoraznih
vladinih i nevladinih
Evroslinavaca, za koje ne postoji, i treba da nestane, Srbija
na Istoku, i Balkan kao kolevka Evrope, a da ostane samo bijedno
epigonstvo trabanata onih koji su nas juče zdu�no bombardovali zbog
sumanutog, njima a ne narodu slu�ećeg komunjare.
Crkveni ljudi se pitaju (bio nam je u poseti, u Ostrogu i Tvrdo�u,
pun autobus vjernika upravo iz Po�ege): Kakvi to mediokritetski
mentaliteti brukaju Srbiju u ime �predanja Crkve�, u ime tobo�e
�odluke Sabora�, koju nisu ni dobro pročitali, a kamoli shvatili,
jer, i takva kako je sročena, odluka Sabora govori samo o �vjekovnom
poretku na�e Crkve�, a ne o jučera�njem, skorojevićskom, umi�ljenom
tzv. �starom načinu slu�enja�, sekta�ki shvaćenom �poretku�
Liturgije � kakvoga nema ni u srpskom Sinodskom Slu�ebniku (ni onom
o. Justina) � koji �/bez/poredak� po neznanju i ignoranciji
liturgijsko-kanonskog reda i poretka u Crkvi nameće sekta
konvulzivnih �duhovnika�, i njihovih suflera, odmetnutih i jednih i
drugih od svojih kanonskih Episkopa. Da je to tako vidi se iz
nekoliko elemenata duhovnog slijepila koje ih karakteri�e:
1)
Otkada to da su, sad odjednom, neznatne razlike u postupcima i
pokretima, nebitnim i promenljivim detaljima, pri svr�avanja Svete
Nadnebeske Tajne Evharistije � tobo�nje �odstupanje od Prave vere�
(koju su oni učili �po zvezdama� i �mesečevim menama�), kad je to
oduvek tako bivalo, i biva, i biće: kao �to je jedno pa ipak 4
Jevanđelja! Jedna pa ipak 3 Liturgije! Jedan u osnovi, pa ipak vi�e
raznih manastirskih i parohijskih Tipika (ne postoji, niti je ikada
postojao �jedan va�eći Tipik� za sve i svagda, ako se iole zna o
čemu se govori; osim ako novopečeni �tipičari� ne misle na lo�e i
defektno sklepan �dajd�est� P. Nikolajevića, iz vremena crno�ute
monarhije).
Dvadeset Svetogorskih manastira i danas slu�e Jednu Svetu Slu�bu
Bogu �ivome, ujedinjeni u �jedinstvu Vjere i Zajednici Duha
Svetoga�, ali nejednaki (jer nisu kli�irani, poput Latina) u
detaljima, u �tipicima� (zato ka�u: �svaki manastir � svoj tipik�),
a tako slu�e i manastiri i crkve �irom Pravoslavnog svijeta, pa i
unutar jedne i iste Pomjesne Crkve (na koje Pravoslavne crkve Arh.
Sabor u svojoj odluci upućuje, ali ko od �zilota� stvarno slu�a
Sabor ili drugu Pravoslavnu jednovjernu i jednocrkvenu braću?).
Tako smo i mi slu�ili, i slu�imo, otkako smo predstali � nedostojni
oduvek i do danas � pred Stra�ni Presto Gospoda Slave, na kome le�i
Jagnje Bo�ije � od veka �rtvovano, iz bezmjerne Ljubavi Svete
Trojice, za �ivot svijeta i spasenje. (Da li ta smućena grupa ljudi,
podsticana ili predvođena smu�enim �vođama� i ideolozima nebivalog
antiliturgijskog bunta, iz svojih malovjernih, skrupuloznih, ili
okorelih savjesti, pomi�lja uop�te kakvu hulu čine kad Svetu Tajnu
Beskrvne �rtve Bogočovečanske prekidaju � zarad čega? zar zarad
farisejskog �ne dotakni, ne dodirni, ne okusi�?! � Kol.2,21).
Ako im i�ta vrijedi, potsećam ih da sam tako, kako oduvek slu�im
(evo 50 godina, manje 1) slu�io i u po�e�kim Du�kovcima, kada sam,
zamjenjujući Ep. �ičkog +Stefana, osvećivao temelje ovoga divnog
Hrama koga sada �putujući cirkus� jednog
dojučera�njeg udba�a
sramoti, pred licem čestitog naroda kakav je u Svetosavskoj �ičkoj
Episkopiji.
2)
Ko je to famozno �udru�enje građana Zakonopravilo�, i kakva
je to eklezijalna, crkveno-parohijska (a nadepiskopska!) veličina,
ili entitet za sebe, da se ono sa-postavlja i suprotstavlja Episkopu
i sve�tenstvu i mno�tvu naroda Bo�ijeg � punoći Crkve Pravoslavne u
svijetu? I pritom na čelu ima
dojučera�njeg udba�a,
koji je u vreme komunizma na to isto sve�tenstvo uperavao pi�tolj?
Na�alost, svima je već poznato da iza tog i takvog �udru�enja
Zakonopravilo�, kao crni
mag i spiritus agens svega sličnog anticrkvenog u SPCrkvi,
stoji izvesni Miodrag
Petrović, koji je to isto Zakonopravilo uprljao i osramotio
kada je u taj kanonsko-pravni zbornik unosio unijatsku krivoveru i
krivočtenije, učitavao i upisivao nepostojeće, ni u jednom
pravoslavnom staroslovenskom tekstu, tobo�nje pisanje i izgovor
Svesvetog Imena HRISTOS
kao unijatsko krnje, defektno i osakaćeno �Hrist�! I to je podmetnuo
�ičkoj Episkopiji (kao izdavaču) za proslavu 800 godi�njice Svete
�iče! Ovaj propali u svakoj naučnoj struci, u kojoj se ogledao, i
samozvano titulisani �akademik� (pitajte o njemu bilo koga u SANU),
pi�e tom �udru�enju Zakonopravilo� uputstva, direktive, saop�tenja,
pa i najnovija o ovome sramnom ispadu u Du�kovcima, i obajvljuje ih
na dozlaboga sramnim sajtovima (kakvi su
�revnitelj.com�,
�novinar.de�,
�Ihtys� � ranije
�gazimestan�), a podmeće slične tekstove i jednom mladom,
neupućenom a bolesnom
čoveku: kako je u SPC na majskom Saboru �izvr�en puč�! (tako
se oni �pozivaju� na �Sabor� kad im treba, i oni mu, svojom
papističkom �nepogre�ivo�ću�, propisuju �ta je �kanonsko� uradio ili
odlučio, a �ta nije), pa je i ovde u unapred re�iranom skandalu u
Du�kovcima � jer je grupa
�Zakonopravilo� do�la iz Čačka sa gotovim parolama i transparentima,
uz namontirane mikrofone, pripremljene provokacije, re�iranu galamu
i haos u Hramu, gu�vi i besporetku, koji uglavnom izazivaju u
najsvetijem času Liturgije: npr. stanu odjednom pjevati uglas
budibogzna �ta, ili pole�u po patosu, i tako prave scene (koje snima
od njih naručena TV ekipa), dakle produkuju novotarije nebivale kod
nas, u ime �odbrane starog poretka� bogoslu�enja, za koje, kad su
neki od njih pitani, nisu znali ni da beknu, mimo onoga �to su
naučili �negde u Ovčaru�.
Taj popularno zvani �Miki�
Petrović napisao je: kako je �narod� u pravu da buntuje
protiv svoga Episkopa, pozivajući se pritom, kao veleučeni
�kanonista� (a ustvari
diletant, kao sekta� koji proizvoljno citira Sv. Pismo) na
15. Kanon Prvodrugog Fotijevog Sabora, koji ba� nikakve veze nema sa
ovakvim pona�anjem samozvanih �revnitelja�, a pritom je preskočio i
da spomene Kanone 13. i 14. istog Svetog Sabora, koji se upravo
odnose na takve mutivode i crkvoru�itelje, kakav je on i njegov
�predsjednik� samozvanog �udru�enja zakonokvarilo� � poznat već kao
�Patrijarh Miloje�.
Na�alost i Petrović i
famozni Miloje u milosti su kod neslavnog po novijem
necrkvogradilačkom pona�anju �duhovnika svega Ovačara� i �ire (iako
mu je Vladika �ički to pravo već uskratio, jer ga je toliko puta
zloupotrebio), igumana Venijamina iz Preobra�enja (čije je
dru�tvo odmetnika od
svojih Episkopa poraslo za jo� njih par, pa mu Miloje, pred njim
lično, vrbuje i druge), koji je svojim psevdozilotizmom već izgubio
jedan �enski manastir (Stjenik) i ide dalje, ako se ne zaustavi
pokajanjem pred svojim Episkopom, ka sekti koju već zovu
�Venijaminovci� (kao nekada �Avakumovci� u Rusiji). Bolje bi mu bilo
da je poslu�ao savjet koji mu je nedavno uputio njegov nekada�nji
sabrat iz Preobra�enja, potom dugogodi�nji Hilandarac i sada dvije
decenije Svetosavac-Jerusalimac (u man. Sv. Save Osvećenog), otac
Grigorije (čiji smo savjet objavili u iza�loj 3. knjizi o Liturgiji,
str. 534).
3)
Iguman Venijamin, sa par svojih epigona, čini i ovo bezakonje,
besavjesni akt antiduhovnički i antikanonski (saznao sam to,
na�alost, tek po�to sam oti�ao iz �ičke Eparhije): Zabranjuje djeci
da se Priče�ćuju čak i kad ih Episkop poziva da se pričeste! Po
kojem li to �vjekovnom poretku� Najsvetije Slu�be Pravoslavne on
odlučuje: da se djeca ne mogu če�će priče�ćivati!? � pa ni na Uskrs,
�to je sasvim suprotno Jevanđelju Blagoga Isusa Hrista � Najlep�eg
Djeteta među sinovima ljudskim (Mt.18,2-6;19,13-15)? Ili: gde u
Svetom Predanju Crkve ima primera, koje on i potstiče i toleri�e: da
se u Crkvu prodire, upada, i buntovnički nameće prisustvo Bo�anskoj
Liturgiji sa parolama i transparentima u rukama, kao na mitinzima
nesrećnih narodorazbijačkih stranaka? Ili pak, pjevanje bili �ta i
bilo kad na Liturgiji, kad i kako se kome od zavedenih a neznavenih
�bogomoljaca� dopadne, pa onda galamljenje i prekidanje Slu�be
Bo�ije koju slu�i Episkop! (Znam da će on, i slični mu, odmah
spomenuti �Svetog Nikolaja�, a ja ću im na to spomenuti: da su i tu
slični epigonima okupljenim oko grubijana i jeretika Dioskora,
tvorca razbojničkog Sabora (u Efesu 449.g.), koji se i pozivao i
zaklanjao iza Sv. Kirila Aleksandrijskog, a ni vjeru ni bogoslovlje
i Crkvograditeljstvo Kirilovo nije imao ni znao, niti sledovao itosu
i etosu � moralu i naravi, hristoljublju i bratoljublju velikoga Oca
Crkve Kirila).
4)
Otkuda, i otkada, u Crkvi bratoljubivog, jer hristoljubivog, Svetoga
Save Svesrpskog i Svepravoslavnog, iznenadna pojava ovih novih,
jezuitskih inkvizitora, �pijuna savjesti Episkopa i
Sve�tenoslu�itelja, sa �iljanim po Srbiji svojim uhodama i �birima,
sa ogavnim sajtovima, e-mail-pljuvaonicama, tekstovima bez potpisa,
prepunih beskrupuloznih la�i, kleveta, podmetanja (ja sam za njih,
recimo, �agent Vatikana�!), koji su odjednom umislili da �Bogu
slu�bu čine� takvim podozrenjima svih i svakoga ko se ne pona�a ili
�ne slu�i� onako kako su oni �oduvijek� slu�ili?
Da li su, pitamo se, ti fanatični (sve do �trajkovanja u Hramu!)
pobornici umi�ljenog �starog načina slu�enja� zavirili makar u neki
na� rukopisni Slu�abnik (evo sad smo objavili faksimil Orahovačkog
iz 18 veka!) ili recimo Hilandarski, Dečanski, Pljevaljski,
Nikoljački, Kru�edolski, ili pak u koji Srbuljski �tampani
Slu�ebnik, kao Obodski, Gora�devački, ili makar dobro proučili
Slu�ebnik o. Justina ili Sv. Sinoda, preveden i priređen pod
rukovodstvom Svjatjej�eg Patrijarha Pavla?
Ali, dok je on bio zdrav, i takođe dok je bio �iv Patrijarh German,
nije bilo ovakve halabuke i bruke, a slu�ilo se kako i danas
slu�imo, bez histerične, neurotične uskosti, isljučivosti, neznanja
i beslovesja, kakvo u ovoj godini i po pokazuju ovakvi
inkvizitorski, mediokritetski mentaliteti. (Na �alost, uz podr�ku
par mitronosnih glava,
koji � eda Bog d� � da se tako revnjivo bave svojom gradinom!). I
njima � samozadu�enim �pobornicima predanja� � ne smeta ��trajk
glađu� sabraće sve�tenoslu�itelja, pred očima neba i zemlje, i to
koga i gde? � a smeta im
neki otkačeni pop: sa koliko tonova jačine on izgovara neku
molitvu u Slu�bi, a da se pritom i ne zapitaju o smislu, dubini,
visini, �irini, beskraju sadr�aja bogonadahnutih riječi te molitve u
Liturgiji, koja je plod neiskazivih uzdaha Duha Svetoga (Rm.8,26)
kao du�e u Tijelu Hrista Bogočoveka, čiji smo mi svi udovi i
članovi!?
E da li se to, braćo, Hristos razdijeli u nama, ili se mi odijelismo
od Njega? Umesto da Ga, u jedinstvu vjere i zajednici Duha Svetoga,
u Liturgiji nerazdjeljivo razdeljujemo i Priče�ćem se uzajamno
sjedinjujemo s Njime i međusobno, i osvećujemo Njime, Jedino Svetim,
jer On kao Jagnje Bezazleno i Neporočno uzima sve grijehe na�e i
svega svijeta, mi izgleda, po Apostolu, �jedni druge grizemo i
pro�diremo�, ne gledajući da se, mo�da, �međusobno ne istrebimo�!
(Gal.5,15) � na zluradost onima kojima je malo srpske narodne
propasti, pa rade zdu�no da nam i Op�ti Dom Spasov rasture. A �iča
se zove, i jeste, Op�ti Dom Spasov, i ona je rodila i Op�ti Dom
Spasov u Peći Metohijskoj i Svesrpskoj.
Nedelja Svih Svetih, 2008. +Ep. Atanasije, man. Tvrdo� |
|||
[novosti]
[eparhija]
[sv.sava
gk]
[episkop]
[istorija]
[manastir]
Copyright � 2003, 2004, 2005 Gornjokarlovačka
Eparhija. |